FI (A): Letový instruktor letounů

Letecký instruktor

Výcvik letového instruktora pro všechny, kteří by chtěli předat své zkušenosti a znalosti dál. Cílem kurzu je připravit uchazeče pro výkon povolání letového instruktora. Teorie v rozsahu cca. 125 hodin a praktický výcvik v rozsahu zhruba 30 hodin.

Cena od: 100.000,- Kč

(Orientační cena na českém trhu)

Letecké školy v Česku a na Slovensku

Lokalita: Benešov (LKBE), Praha (LKLT), Brno (LKTB), Příbram (LKPM)

Lokalita: Benešov (LKBE)

DSA

Lokalita: Hradec Králové (LKHK)

Lokalita: Sazená (LKSZ)

Lokalita: Brno – Tuřany (LKTB), Trnava (LZTR)

Lokalita: Roudnice nad Labem (LKRO), Plzeň – Líně (LKLN)

Lokalita: Zbraslavice (LKZB)

Lokalita: Praha – Letňany (LKLT), Brno – Tuřany (LKTB)

Lokalita: Hradec Králové (LKHK)

Lokalita: Ostrava – Mošnov (LKMT)

Lokalita: Zábřeh (LKZA)

Lokalita: Praha – Letňany (LKLT)

Lokalita: Jihlava (LKJI)

Lokalita: Tábor (LKTA)

Letecké školy v zahraničí (EU&UK)

Lokalita: Polsko, Lodz

Lokalita: UK, Exeter

Pro zahájení výcviku instruktora (FI) je nezbytné splňovat následující požadavky. Uchazeč musí:

  • Mít minimálně 18 let v den zkoušky.
  • Mít platný Medical Class 1, popřípadě druhou třídu zdravotní způsobilosti, pokud nechcete vykonávat funkci instruktora jako povolání (viz. poznámka níže).
  • Být držitelem licence CPL (A), nebo PPL (A) s náletem minimálně 200 hodin, z toho 150 ve funkci velitele letounu (PIC).
  • Mít v licenci platný Single Engine Piston (SEP) rating.
  • Složit teoretické zkoušky pro licenci CPL (A), nově se jedná o 13 předmětů ATPL, namísto původních 9. Konkrétně Air Law, Aircraft General Knowledge, Airframe/Systems/Powerplant, Aircraft General Knowledge, Instrumentation, Mass and Balance, Performance, Flight Planning and Monitoring, Human Performance, Meteorology, General Navigation, Radio Navigation, Operational Procedures, Principles of Flight, Visual Flight Rules (VFR) Communications.
  • Odlétat minimálně 30 hodin na jednomotorových pístových letadlech, z čehož alespoň 5 hodin musí být v posledních 6 měsících před praktickou zkouškou pro získání ratingu FI (A).
  • Odlétat minimálně 10 hodin přístrojového výcviku, z čehož maximálně 5 hodin může být na simulátoru.
  • Odlétat minimálně 20 hodin navigačních letů jako velící pilot (PIC), včetně letu dlouhého alespoň 540 km (300 NM) se dvěma plnými přistání na 2 různých letištích, jiných od letiště vzletu.
  • Během 6 měsíců před začátkem kurzu je potřeba absolvovat “hodnotící let” s instruktorem (pre-entry assessment), který zhodnotí potenciál uchazeče pro výcvik.

Z textu výše vyplývá, že je výhodnější před kvalifikací instruktora absolvovat výcvik CPL (A), který v sobě zahrnujeme téměř všechny vstupní požadavky pro zahájení výcviku FI (A). Pro tuto cestu je ale potřeba Medical Class 1.

Pokud to zdravotní způsobilost pilota neumožňuje, postačuje licence PPL a druhá třída zdravotní způsobilosti. V takovém případě je však pilot s kvalifikací FI (A) omezen – nesmí létat výcvikové lety za úplatu a odměnu může pobírat pouze za praktické zkoušky (skill test, examination flight, apod.).


Simple Share Buttons