Přidáno dne: 14.10.2017
Maximální věk dopravních pilotů je dán předpisem Part-FCL, konkrétně odstavcem FCL.065, který řeší problematiku komerční letecké dopravy. Předpis říká (volný překlad):
a) Věk 60 – 64 let. Letouny a helikoptéry. Držitel pilotní licence, který dosáhl věku 60 let, nesmí působit jako pilot v komerční letecké dopravě s výjimkou člena vícečlenné posádky.
b) Věk 65 let. S výjimkou držitele licence pro balóny a kluzáky, nesmí držitel pilotní licence, který dosáhl věku 65 let, působit jako pilot letadla (= letoun, helikoptéra) v komerční letecké dopravě.
c) Věk 70 let. Držitel pilotní licence pro balóny nebo kluzáky, který dosáhl věku 70 let, nesmí působit jako pilot balónu nebo kluzáku v komerční letecké dopravě.
Jinými slovy řečeno, pilotem dopravního letadla může být člověk bez omezení do 59 let (včetně). Od 60 let dále může pilot vykonávat svou funkci i nadále až do věku 64 let (včetně), avšak pouze ve vícečlenné posádce. Vzhledem k tomu, že většina dopravních letadel je dnes certifikováno pro vícečlennou posádku, lze obecně říci, že pilotem dopravního letadla může být člověk do 64 let (včetně).